Nasze zajęcia

W Jodze Życia możesz praktykować cały dzień: rano, popołudniu, wieczorem. Spotykamy się z wami od poniedziałku do niedzieli. Poczytaj trochę o wybranych zajęciach i wybierz coś dla siebie.

Kurs początkujący I

Poziom: od podstaw, każdy może dołączyć (obowiązują zapisy!)

Czas trwania: 2 miesiące /zajęcia 2 razy w tygodniu/

Przeznaczony dla osób, które do tej pory nie praktykowały jogi i chcą w systematyczny, uporządkowany sposób rozpocząć praktykę.

Co może dać Ci kurs? Poznasz podstawowe pozycje stojące, siady i pozycje regeneracyjne; Zaczniesz lepiej czuć własne ciało; Nauczysz się relaksować i regenerować ciało i umysł; Pogłębisz swój oddech i usuniesz napięcia z ciała.

Kurs początkujący II

Poziom: od podstaw, dla osób po kursie I lub dla praktykujących krótki czas.
Czas trwania: 2 miesiące /zajęcia 2 razy w tygodniu/

Kontynuacja kursu podstawowego. Obejmuje program rozszerzonej praktyki asan podstawowych w zakresie nauczania od 3 do 5 miesiąca.

Co może dać Ci kurs? Utrwalisz podstawowe asany z różnych grup asan; Poznasz asany w rozszerzonych zakresach i poznasz ich nowe warianty; Poznasz nowe asany z grup pozycji: stojące, siedzące, skręty, brzuszne, wygięcia do tyłu, odwrócone i regeneracyjne; Wzmocnisz się fizycznie, zwiększysz elastyczność ciała.

Kurs początkujący III

Poziom: od podstaw dla osób po kursie II lub praktykujących ponad 3 miesiące.
Czas trwania: 2 miesiące /zajęcia 2 razy w tygodniu/

Kontynuacja kursu I i II. Obejmuje program rozszerzonej praktyki asan podstawowych w zakresie nauczania od 5 miesiąca.

Co może dać Ci kurs? Chcesz poczuć się pewnie w praktyce, utrwalając wiedzę i doskonaląc praktykę; Utrwalisz podstawowe asany z różnych grup asan; Poznasz asany w rozszerzonych zakresach i poznasz ich nowe warianty; Poznasz nowe asany z grup pozycji: stojące, siedzące, skręty, brzuszne, wygięcia do tyłu, odwrócone i regeneracyjne; Wzmocnisz się fizycznie, zwiększysz elastyczność ciała.

Joga początkująca

Poziom: od podstaw, każdy może dołączyć.

Można dołączyć zawsze.

Dla osób, które zaczynają swoją przygodę z jogą, są na kursach dla początkujących, mają słabszą kondycję fizyczną, nie radzą sobie ze swoimi problemami zdrowotnymi, nieregularnie praktykują. Program zajęć bazuje na prostych i podstawowych wariantach pozycji jogicznych. Na tych zajęciach wzmocnisz i zaktywizujesz ciało, wypoczniesz i zredukujesz napięcie, zregenerujesz siły, uspokoisz organizm, złagodzisz napięcia nerwowe oraz wzmocnisz gospodarkę hormonalną.

Zajęcia te różnią się od kursu dla początkujących tym, że nie są usystematyzowane programowo.

Joga ogólna

Poziom: średni, dla osób praktykujących regularnie około 4 miesięcy.
Można dołączyć zawsze.

Jeśli znasz na podstawowym poziomie pozycje stojące, siedzące, skłony, wygięcia do tyłu i regeneracyjne, wiesz jak używać pomocy jogicznych, skończyłeś kurs I i II – zapraszamy! Na jodze ogólnej dobieramy program i stopień zaawansowania zajęć w zależności od poziomu osób przychodzących na poszczególne zajęcia. Asany są uczone na ogólnym poziomie, bez szczegółowych opisów pozycji i bez specjalnego zatrzymywania się na pozycji. Są formą zajęć, które dostosowują się do tego co się wydarza w grupie, a nie do tego co jest zaplanowane.

Joga średnio zaawansowana

Poziom: zaawansowany, dla osób praktykujących regularnie ponad 6 miesięcy.
Można dołączyć zawsze.

Zapraszamy na te zajęcia uczniów z solidnymi podstawami jogi, po kursach dla początkujących i po zajęciach jogi ogólnej lub z doświadczeniem regularnym w praktyce jogi – około półrocznym. Dedykujemy je osobom, które nie boją się jogicznych wyzwań lub osobom, które potrzebują się porządnie zmęczyć oraz nakierowanym na swoje wnętrze. Praktykujemy na tych zajęciach głęboko, uważnie i intensywnie – tak aby usunąć z ciała i umysłu element ospałości. Program zajęć i zaawansowanie asan dobieramy w taki sposób, aby systematycznie rozwijać zrozumienie i inteligencję ciała i umysłu. Praktykujący regularnie, wkraczają na ścieżkę inwolucji jogicznej poszerzając swoją dojrzałość i równowagę wewnętrzną.

Kurs vinyasy

Poziom: od podstaw, dla osób bez problemów zdrowotnych.
Czas trwania: dwa miesiące /zajęcia dwa razy w tygodniu/

Kurs dla osób, które chcą zacząć praktykować trochę intensywniej, poczuć zmęczenie po zajęciach :).

Podczas kursu poznacz czym jest Vinyasa yoga, by poczuć się pewniej, praktykując ten rodzaj jogi. Vinyasa to sekwencja asan /pozycji w jodze/ połączonych z oddechem. Sekwencja asan ułożona jest w ten sposób, że płynnie przechodzimy z pozycji do pozycji. Każda sekwencja jest inna, więc zajęcia są różnorodne, czasem skupiamy się na jakiejś partii ciała, czasem na jakiejś grupie pozycji, albo przygotowujemy ciało łatwiejszymi pozycjami do wykonania trudniejszej. Zajęcia są dynamiczne, więc oprócz oprócz giętkości i siły pracujemy także nad kardio. Vinyasa yoga to przede wszystkim przyjemność spotkania ze swoim ciałem w połączeniu z oddechem, dzięki czemu umysł uspokaja się i jest dokładnie w danym momencie – jest to więc piękną medytacja w ruchu.

Vinyasa

Poziom: średni, dla osób bez problemów zdrowotnych.
Można dołączyć zawsze.

Vinjasa yoga – zajęcia oparte na dynamicznych sekwencjach asan połączonych ze sobą vinjasami /płynnymi przejściami/ Ważne jest połączenie z oddechem, nieco mniej istotne dokładne wykonanie pozycji. Na zajęciach używamy mniej pomocy do jogi.

Balance board yoga

Poziom: średni, dla osób praktykujących jogę.
Można dołączyć zawsze (obowiązują zapisy!)

Zajęcia jogi na deskach, są dla wszystkich ale idealnie, gdyby każdy uczestnik miał już za sobą praktykę jogi na macie. Sesję zaczynamy od pozycji klęczących, tak żeby oswoić się z ruchem deski, powoli przejdziemy do pozycji stojących i siedzących. Wszystko, co musisz zrobić, to zamienić powierzchnię na której stoisz. Z maty na ruchomą deskę do balansu. Witaj w świecie jogi na balance board. Twojego ciało pracuje w harmonii, by utrzymać balans. Ruchoma platforma aktywuje wszystkie mięśnie głębokie tułowia, równoważąc prawą i lewą stronę ciała jednocześnie, pozwalając zachować prawidłową postawę.

Joga dla dzieci

Dla dzieci w wielku 5-10 lat.
Można dołączyć zawsze.

Zajęcia stworzone z myślą o dzieciakach, dla których rodzice szukają czegoś innego niż klasyczne zajęcia pozaprzedszkolne i pozaszkolne. Zajęcia, na których stawiamy przede wszystkim na ruch, zabawę i kreatywność dzieci. Joga nie tylko uczy dzieci świadomości własnego ciała, koordynacji i równowagi. Pomaga również w budowaniu własnej wartości, wyrażania emocji, uczy koncentracji, relaksowania się, wsłuchiwania się w siebie, w swoje ciało i w swoje emocje, a także uważności, szacunku do świata i do siebie, empatii i wdzięczności

Joga dla nastolatków

Powyżej 10. roku życia.
Można dołączyć zawsze.

Mitem jest, że joga jest tylko dla dorosłych. Dzieci, tak samo jak dorośli, cierpią z powodu stresu, odczuwają presję społeczną, miewają problemy ze snem, z samoakceptacją, z wyrażaniem emocji. I tak samo jak joga pomaga dorosłym, pomaga też dzieciom: zwiększając siłę, elastyczność i koordynację ciała, ucząc technik relaksacyjnych i oddechowych, wspomagając tym samym odporność fizyczną i psychiczną. Chcemy, by zajęcia jogi były miejscem, gdzie dzieciaki czują się akceptowane, by mogły rozwijać w sobie pewność siebie, poczucie własnej wartości, a także uczyły się tolerancji, cierpliwości, pozytywnego nastawienia do życia, wdzięczności i wrażliwości na otaczający je świat.

Joga dla seniorów

Dla osób 50+ lub dla tych chcących praktykować spokojniej. Można dołączyć zawsze.

Zajęcia poprowadzi Kasia Szopa-Szeliga: spotkałam się z opinią, że joga jest o tym, jak założyć nogę za głowę i że jest tylko dla elastycznych, młodych osób. Ale joga jest o czymś zupełnie innym, co nie zna ograniczeń wieku. Joga jest o przyjrzeniu się swojemu ciału z uważnością i szacunkiem, o świadomym oddechu, o zatrzymaniu goniącego umysłu. Joga jest przede wszystkim o spotkaniu samym ze sobą na macie. Praktyka jogi uelastycznia i wzmacnia, poprawia postawę i pozwala zrównoważyć pracę ciała. Pomaga radzić sobie ze skutkami stresu, wpływa pozytywnie na układ nerwowy, wspomaga trawienie, pomaga w zaburzeniach snu. Zajęcia dla seniorów będą dostosowane do mobilności każdego i zaplanowane tak, aby poruszyć całe ciało. Będziemy również pracować nad świadomym oddechem i wyciszeniem umysłu.

Joga dla kobiet w ciąży

Dla kobiet powyżej 14 tygodnia ciąży. Wymagane zaświadczenie od lekarza.

Spokój, dobre samopoczucie matki wynikające z praktyki jogi w naturalny sposób odczuwalne jest przez dziecko. Joga to system ćwiczeń dających się przystosować do zmian zachodzących w organizmie kobiety podczas ciąży, porodu i połogu:
-pozwala na kontrolowanie przepływu energii,
-usprawnia przepływ krwi w naczyniach,
-przywraca równowagę systemu neurohormonalnego,
-stabilizuje stan emocjonalny kobiety ciężarnej,
– zmniejsza stres.
-uczy prawidłowego sposobu oddychania
-poprawia jakość snu
-pozwala odzyskać dobre samopoczucie po porodzie
-zmniejsza ryzyko wystąpienia depresji poporodowej.

Joga czakralna

Poziom: od podstaw dla osób po kursie II (stanie na głowie, świeca, używanie pomocy jogicznych).
Można dołączyć zawsze.

W tradycji jogicznej czakry to centra energii, a ich zadaniem jest przyjmować, przetwarzać i transmitować energię życiową, zwaną praną. Ilość czakr w naszym ciele jest niezliczona, jednak istnieje 7 głównych, zlokalizowanych wzdłuż rdzenia czakr, które mają największy wpływ na naszą praktykę, jak i na nas samych. Zajęcia jogi czakralnej stanowią uzupełnienie Twojej codziennej praktyki, skupiając się na stymulacji przepływu energii, a do tego celu oprócz sekwencji asan, skupiających się wokół danej czakry, wykorzystamy pranayamę i medytację. Joga czakralna skupia się na świadomym poruszeniu energii. Podczas praktyki koncentrujemy się na subtelnych wrażeniach w ciele, ale przede wszystkim na intencji, która z daną czakrą się łączy. Skupiamy się na uziemieniu, poznaniu i uszanowaniu naszych granic, rozbudzeniu silnej woli, która doprowadzi nas do mistrzostwa, usłyszeniu swojego serca i uświadomieniu sobie jego potrzeb, by w końcu odnaleźć w sobie spokój i błogość istnienia.

Joga dla wszystkich

Poziom: dla każdego.
Można dołączyć zawsze.

Te zajęcia są dedykowane osobom, które zaczynają swoją przygodę z jogą, są na kursach dla początkujących, mają słabszą kondycję fizyczną, nie radzą sobie ze swoimi problemami zdrowotnymi, nieregularnie praktykują. Program zajęć bazuje na prostych i podstawowych wariantach pozycji jogicznych. Na tych zajęciach wzmocnicie i zaktywizujecie ciało, wypoczniecie i zredukujecie napięcie, zregenerujecie siły, uspokoicie organizm, złagodzicie napięcia nerwowe oraz wzmocnicie gospodarkę hormonalną. Zajęcia te różnią się od kursu dla początkujących tym, że nie są usystematyzowane programowo dlatego można do nich dołączyć w każdym momencie.

Sufi breathing

Zajęcia bezpłatne!
Poziom: dla wszystkich.
Można dołączyć zawsze.

Sufi Breathing to mocno uwalniająca i oczyszczająca praktyka. Pracując z oddechem ognia uwalniamy swoje emocje, rozluźniamy ciało i oczyszczamy umysł. Podczas tej praktyki wspólnie oddychamy w kręgu przez 40 min (4 rundy po 10 min) i przez 10 min leżymy w relaksie. Podczas zajęć oddychamy przez usta w zmiennym, mocnym prowadzonym rytmie w taki sposób, by oczyścić blokady i napięcia z ciała i umysłu. Sufizm jest dyscypliną przypomnienia sobie Boskości wewnątrz nas i ma na celu doprowadzenie do oczyszczania i przebudzenia swojego serca. Zapraszamy do wspólnej podróży z oddechem ognia.

Poranny rozruch

Poziom: dla wszystkich.
Można dołączyć zawsze

Zajęcia prowadzi Gerard: poranny rozruch jest inspirowany zajęciami ruchowymi prowadzonymi przez Anię Haracz, których miałem okazje doświadczyć na festiwalu tańca cyrkulacje. Pomysł tych zajęć w Jodze Życia zrodził się z mojej potrzeby większej miękkości w ruchu, rozluźnienia, szukania nowych schematów ruchowych i wyjścia poza schematy ruchów jogicznych. Rozruszamy się przechodząc przez całe ciało przy muzyce. Będzie dużo ruchu, będziemy szukać dynamicznego relaksu w ciele. Oddech połączymy z ruchem; Ruch połączymy z kośćmi; Kości połączymy z mięśniami; Umysł zostawiony uważny. Zajęcia dadzą ci zastrzyk energetyczny na cały dzień. Zabierz ze sobą tylko swój szkielet :).

Pranajama

Poziom: dla wszystkich (również kobiety w ciąży!).
Można dołączyć zawsze.

Pranajama to zajęcia oddechowe. Może wydawać się łatwa i prosta, jednak w chwili rozpoczęcia praktyki szybko uświadamiamy sobie jak niewiele wiemy na temat własnego oddechu i jego oddziaływania. Jest dedykowana dla osób, które chcą: -pracować świadomie z energią, -nauczyć się, jak pogłębiać swój oddech, -uzdrowić swoje organy wewnętrzne, -wyciszyć umysł, -wzmocnić koncentrację, -pragną medytować. –

Jeśli zajęcia grupowe to nie do końca to, co kochasz, nie martw się – możemy się spotkać w mniejszym gronie:

sprawdź zajęcia indywidualne

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przesyłanie informacji o usługach Jogi Życia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.