Biblioteka

Rób świadome przerwy w pracy

Nasz ciało nie jest stworzone do bezruchu, najgorszą rzeczą, jaką możemy dla siebie zrobić, to pozbawić się ruszania.
Dlatego po całym dniu spędzonym przed komputerem w pracy bolą nas plecy, ramiona, szyja, mamy problemy z koncentracją i jesteśmy zmęczeni. 
Zapraszam Was zatem do wyzwania: rób świadome przerwy w pracy. 
 
Jest wiele badań, pokazujących, że skuteczność w pracy znacznie wzrasta, jeśli pogrupujemy naszą pracę w panele i co jakiś czas zrobimy przerwę. 
Zachęcam Was do zapoznania się z Techniką Pomodoro. Zasada jest bardzo prosta:
1. Stwórz przejrzystą listę zadań do wykonania. 
2. Ustaw czasomierz tak, by zadzwonił za 25 minut. 
3. Wyłącz wszelkie rozpraszacze, np. telefon, i pracuj tylko nad zadaniami z listy. 
4. Jeśli pojawi się nowy pomysł lub inne dowolne rozproszenie, zapisz to, by nie zapomnieć, i jak najszybciej wróć do działania nad zadaniami z listy. 
5. Po przerwie możesz zrobić kolejne „Pomodoro”, czyli 25 minut skupienia na jakiś zadaniach. 
6. Po czterech „Pomodoro” z rzędu, zrób dłuższą przerwę. 
 
Co możesz zrobić podczas krótkiej przerwy? 
– przeciągnij się porządnie na krześle, 
– ziewnij, westchnij, 
– zjedz uważnie jakiś owoc, 
– napij się wody lub zrób herbatę, zaparz zioła, 
– znajdź 5 dźwięków, które dobiegają do Ciebie, 
– popatrz w okno i znajdź najdalszy punkt, jaki widzisz. 
 
A co możesz zrobić podczas dłuższej przerwy? 
– zrób kilka ćwiczeń na krześle, np. z kursu joga w pracy, 
– zrób kilka głębszych oddechów, 
– zdrzemnij się, jeśli masz taką możliwość, 
– wyjdź na krótki spacer, 
– zamknij oczy i posłuchaj swojego ulubionego utworu. 
 
Pewnie tych pomysłów jest jeszcze więcej – jeśli masz swoje na to, co można zrobić podczas krótkiej i długiej przerwy od pracy, podziel się nimi w komentarzu. Chętnie się zainspirujemy! 
Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przesyłanie informacji o usługach Jogi Życia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.